Dragcorsa  
De dragcorsa

In het dagelijks leven ben ik redacteur van een magazine, niks technisch en op andere vlakken creatief. In mijn spaarzame vrije dagen ben ik in het seizoen te vinden op de dragstrip, om een paar sprintjes te trekken. Helaas is een dikke Amerikaanse dragster nog buiten mijn budget. Nee, mij zal je vinden in een oude Opel Corsa met daarin een 2.0 16v blok uit een kadett. Waarom een corsa a? Simpel, ze zijn redelijk goedkoop in de aanschaf en in onderdelen. Ze zijn niet zwaar want ze wegen ongeveer 750 kg. En het zijn gewoon grappige wagens. Het nadeel van een Opel is dat ze wel eens willen roesten en eigenlijk is een oude Opel zonder roest, geen Opel.
Mijn vriendin vroeg me wat ik zou willen voor mijn verjaardag en omdat ik de stand van lerenlassen al enkele keren op het TT-circuit in Assen had gezien, bedacht ik mijzelf dat dit een prima cadeau voor mij was. Eigenlijk werd ik aangestoken door het verhaal van Chris-Jan’s kitcar, welke hier ook beschreven staat. Met zijn legendarische woorden “je bent pas een man, als je lassen kan.” En dat klopt eigenlijk wel.
De lessen bij Eric zijn erg relaxed, vanuit de buurt van Breda ondernam ik vier zaterdagen de reis naar Zaanstad. Het werd iets om naar uit te kijken, want lassen werk verslavend.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik er de eerst paar lessen niks van bakte, dat lag niet aan Erik maar aan mij, ik ben nature soms wat onhandig. De derde les leek het kwartje opeens gevallen en alles ging. Moeiteloos laste ik plaatjes van 1mm aan elkaar. Het is nu al een tijdje geleden en ik ben druk aan het sparen voor een eigen machine. Inmiddels heb ik een nieuwe projectwagen erbij, je raad het al een corsa uit 1984, gelukkig heeft hij roest.
Voor mij was de cursus bij lerenlassen er leuk, leerzaam en gezellig. Lekker in de praktijk werken met mensen, die net als mij er nog weinig van bakte, maar na de vierde les duidelijk resultaat boekte. Voor lassen moet je bij lerenlassen.nl zijn en voor corsa A’s bij www.corsaa.nl

Groeten Danny Jansen